מנהל האגף לחינוך חרדי בירושלים: "כל הבנות תשובצנה לאן שרוצות"

    אסתי פלד No Comments on מנהל האגף לחינוך חרדי בירושלים: "כל הבנות תשובצנה לאן שרוצות"

    שמואל גרינברג, מנהל האגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "אין כאן חלוקה עדתית, יש מהציבור החסידי והליטאי – זה לא 70% ספרדיות. הנתון של גזענות הוא ממש ממש לא נכון. לא נשקוט ולא ננוח עד שהאחרונה תשובץ. אני מבטיח לך שכולן ישובצו לאן שהן רוצות"

    14:32
    13.05.24
    קובי פינקלר No Comments on תיעוד: חיל האוויר ביצע מטס הצדעה לציון יום הזיכרון

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנהל אגף חינוך חרדי בירושלים, שמוליק גרינברג מרגיע את הסערה שפרצה סביב אי קבלת מאות בנות בראיון לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "המספרים לא נכונים, לא מדובר במאות בנות. יש לנו אלפי תלמידים ותלמידות ועדיין אנחנו במספר נמוך ממה שמדברים אנחנו יודעים את מתכונת השיבוץ לחודש הזה ולאחר מכח יש אירועים בודדים כך שהאירוע פתיר".

    "זה למעלה ממאה, אולי מאתיים אני לא רוצה לנקוב במספר מדויק. יש מועד קבוע בחוק לראיונות ומבחנים, והמועד הסופי הוא בערב פסח כאשר אנחנו נכנסים לטפל מיד לאחר פסח. אין כאן חלוקה עדתית, יש מהציבור החסידי והליטאי – זה לא 70% ספרדיות. הנתון של גזענות הוא ממש ממש לא נכון. לא נשקוט ולא ננוח עד שהאחרונה תשובץ. אני מבטיח לך שכולן ישובצו לאן שהן רוצות, או לפחות למשהו מקביל למה שהיא רצתה – בסוף הדרך נראה שאין בעיה".

    "כשההורים מגיעים למסיבת הסיום של בנותיהם, צובט להם שאין להם עדיין תשובות, אבל אנחנו יודעים שהכל יסודר. אנחנו יודעים שעד סוף החודש הבנות תקבלנה את השיבוץ לסמינר שהן רצו או לפחות משהו מקביל וזה באותה דרגה. והן תשמחנה על ההחלטות. התשובה היא תשובת השיבוץ ולכן זה ב-100%, בנות בוחרות שלושה מקומות אלטרנטיביים. אבל אין חולק שיש בעיית מקום קשה ויישארו בסוף בעיות. ישנם 60 סמינרים, אף אחד לא נפתח בידי האגף לחינוך חרדי. כל אחד מסתדר ומצליח עם שיווק, בסוף כולן תסתדרנה".

    "יש לנו קרוב ל-3500 בנות מסיימות כיתה ח. יש 58 סמינרים, כולם טובים ומתאימים לזו שמתאימה להן. הן בסופו של דבר משתבצות לסמינר שמתאים להן לרמה ולמידה הראויה להן. היו דיבור על שיבוץ אזורי, יקומו כאלו שיפתחו סמינרים על-אזוריים. לפי תקנות משרד החינוך זה בית ספר, הם מקבלים את הבנות. הרשות המקומית תוכל לשבץ רק 5 בנות בכיתה ט ולכן אני לא מאמין שבציבור החרדי זה יעבוד, כולם ירצו ללכת למקומות היוקרתיים. הסיפור הזה מדיר שינה מעינינו, ראש העיר מקדיש לזה זמן יקר, פתחנו מטה מיוחד ויש פיתרון בדרך".



    0 תגובות